Búcsú

2010. július 27. 18 üzenet
Igen, jól látjátok. Búcsúzom. Pontosabban egy magyar scrapbookos oldaltól. Tegnap én és Hékás kaptunk egy privát üzenetet, amiben tudatták velünk, hogy csak saját fotókkal készült oldalakat tölthetünk fel. Stock fotónak nincsen helye! Ezzel mi lefoglaljuk az általuk nyújtott "ingyenes" tárhelyet (Azért megemlítve, hogy ezért ők fizetnek. Tudtommal minden saját webtárhelyért kell).
Való igaz, hogy munkáim 2/3-a stock fotóval készült. Ennek leginkább az az oka, hogy nincsen olyan jellegű fotóm, ami egy adott készlethez passzol (CT munkánál ugye). Ha lehetőség volt, saját fotót használtam (bár elég nehéz két örökmozgó lurkómat lekapnom, s nem rendelkezem csúcsminőségű, tükörreflexes, cserélhető objektíves csodával). Megjegyzem, hogy Dani (High Four Designs) is csak stock fotókkal dolgozik/zott. De neki nem hiszem, hogy bármelyik fórumon a szemére vetették volna. Szerintem a fantasy oldalnál (és nagyobbrészt ilyeneket készítek) szinte elengedhetetlen a stock fotó.

Ami bántott, idézem: "mindazonáltal ezt a kérést sajnos már többen megfogalmazták és juttatták el nekem, ezért én vállaltam fel, ezt a hálátlan szerepet hogy jelzem felétek."
Ezúton dicsérem meg azokat, akik elérték így céljukat. Nagyon ügyes! Ebben szuperek!

Szinte a kezdetektől tag voltam, legtöbb játékban, ha tudtam részt vettem (blogtrain, kihívás, stb.) Sőt a blinkie is kint volt a blogon. A CT fórumokon is "ingyen" hirdettem az oldalt.

Szumma szummárum: sajnálatosnak tartom, hogy egy magyar scrapper nem tölthet egy magyar galériába. Azt hittem, egy közösségről van szó, akiknek ugyanaz a hobbija, és ez az, ami összetartja az egészet. De most már látom, hogy nem.

Én külföldi galériákon és a blogon jelen leszek továbbra is. Üdv a magyar tundrán!

Ui.: Ennél jobb névnapi ajándékot nem is kaphattam volna! Miért csak mi ketten szúrtunk szemet, hiszen rajtunk kívül mások is használnak stock fotót?

Akinek van véleménye, írja csak le nyugodtan!

18 üzenet :

  • Krysty írta...

    Ó Anikó, nagyon-nagyon sajnálom, hogy itt már nem láthatom az oldalaidat!
    Azért elég meglepő ez a dolog, kíváncsi lennék kik voltak azok akiknek szúrta a szemét....
    Csak úgy mellékesen megjegyezném nekik, hogy a stock fotó szabadon felhasználható, nem jogdíjas, oda töltöd fel, ahova akarod.
    Ők is élhetnének vele.....

  • Kovaxka írta...

    A dolgok nem jó irányba mennek, ezt már én is érzem egy ideje, és le is vontam a konzekvenciát. Amúgy én is lehetnék a következő kitiltott. Aki nem "dokumentál", az kilóg a sorból, nem "igazi" scrapbook, amit csinál. És ki dönti el, hogy mi az igazi, mi az érték, mi a szép? Ha nem a tulajdonos véleménye, akkor vajon kié? Tárhely, ugyan már. A világ legnívósabb galériái tárt karokkal fogadnak, ott is nézünk, a blogodon meg kommentelünk, evvan, tegyél rá!

  • do írta...

    Szia!
    Neked is írom és Hékásnak is írtam már. Engem ez nagyon megdöbbentett, levontam a következtetést. Szomorú ami történt, nagyon. Ami szép az miért szúrja valakinek a szemét? A Ti oldalaitokat nemzetközileg elismerik, kiemelik! akkor mi lehet vele a baj?
    Tárhely kérdés meg... a több részletfotó nem foglal helyet? nem hiszem, és bizony abból is töltenek fel sokat.

    Ne add fel! Én csodálom a munkáid, és ezentúl majd jövök gyönyörködni ide.

  • krisssz írta...

    Én nem hiszem, hogy többen megfogalmazták volna. Csak erre jól lehet hivatkozni. Mert egyrészt ennek semmi köze a tárhely díjához, másrészt gondolj bele, ki állna neki azért levelet írni, hogy zavarja a stock fotó?? Ha valakinek nem tetszik, akkor legfeljebb nem kommenteli és kész, de mi a fenének írna ezért? Akkor ezer más okért is lehetne kitiltani tagokat. Pl. más kihívásra készített oldalakat nem lehet feltölteni, vagy CT-re készített oldalakat, még ha saját fotós, akkor sem stb. Értelmetlen szabályok, nem az első.
    Rakd fel az én galériámba, ott senkit nem fog zavarni:)) Úgyis örülnék, ha nem csak a kihívás képeket töltenék fel:)

  • Budaházi Brigitta írta...

    Anikó, miért várod el, hogy azok az emberek, akik nekem finoman jeleztek valamit nyíltan felvállalják majd a véleményüket, mikor Te magad egy válasz-e-mailre sem méltattál? Nem kitiltásról volt szó, már bocsánat, ezt itt jelzem a hozzászólóidnak is, hanem kérésről (tulajdonosi döntést arról, hogy mi szép, mi nem szép-kérdést pedig ne tessék belekeverni, még ha vagányul hangzik, akkor sem, mert nem ismert a levelem tartalma. Szó sem volt erről!) Miért kell ködösíteni és sugalmazni? Ki beszélt a stock fotók felhasználási jogairól??! Idézd be nyugodtan szó szerint a levelemet, Anikó. Egyáltalán nem írtam olyat, hogy nem tölthetsz a galériába, és amelyeket itt most közösen sugalmaztok. Így a blogodon olvasva, nyilván máshogy jön le másnak is. Sajnálom őszintén, hogy ilyenformán kell ezt Neked itt megírnom. De ne haragudj, nem kívánom magamat sem a KÉRÉSÜNKET sem mentegetni, sem bizonygatni. Szívesen beszélgetnék Veled, ha szeretnél, eddig is álltam (volna) rendelkezésedre. Nem érzem azt, hogy ilyen hangvételű véleménynyilvánításra rászolgáltam.

  • Ányi írta...

    Mi vaaaaaaaaaaaaan? Még nem tértem magamhoz attól, amit olvastam! TÖBB, mint fura...
    Figyu, TE nem vagy rászorulva arra a galériára, de onnan viszont NAGYON fognak hiányozni a gyönyörű oldalaid! Rá se ránts!

  • Christine írta...

    Én is csak tátom a számat és rázom a fejem. De legalább tudom mire számitsak majd, hisz én is pont mostanság kezdtem ilyen oldalakat késziteni.
    Mindenesetre sajnálom hogy igy alakult. Én azért neked is az olvasód/csodálód maradok továbbra is csak igy csendeskén.

  • eagleszem írta...

    Először: Nem írtam kitiltásról. Hanem arról, hogy ilyen oldalakat nem tölthetünk fel. De mi ilyeneket készítünk.
    Kettő: Csak kettőnknek írtatok privát üzenetet. szerintem az lett volna korrekt, ha egy nyilvános körüzenetet kap MINDENKI!
    Három: A blogomba azt írok, amit akarok. Direkt nem említettem, melyik oldalról van szó. És ezt a jogot meg is tartom magamnak.
    Négy: A stock fotók jogdíjáról hol írtam én? Mert akárhogy nézem, nem találom.

  • eagleszem írta...

    Mivel meghatalmazást kaptam rá, bemásolom a levelet:
    Sziasztok lányok!
    Szeretnék a galériánkba felkerülő képeitekkel kapcsolatosan egy kérést megfogalmazni felétek. Mi itt a scrapbook.hu-n a scrapbook elterjesztését tűztük ki célul, amely véleményünk szerint elsősorban a saját életünk, életeseményeink, és körülöttünk élőkkel kapcsolatos történések kreatív albumba foglalását jelenti.
    Jó látni, hogy ki milyen szemszögből közelíti meg a témát, minden alkotó stílusa más és más, és egyedileg értékes. Ettől lesz sokszínű és változatos ez a galéria is.
    Már jó ideje észrevettem, hogy az utóbbi időben Ti inkább más képeket használtok, s kevésbé a sajátjaitokat, pedig jópár oldalt készítettetek már ilyeneket is, amelyek ugyanolyan kitűnően sikerültek. Saját, igényes dizájnstílusotok ugyanúgy átjön más képeken is.
    Mi (talán ezzel nem mondok újat) az ingyenes galéria biztosítását úgy tudjuk lehetővé tenni minden regisztrált tag számára, így számotokra is, hogy a képek által elfoglalt tárhely költségét átvállaljuk tőletek. A tárhelyeitek lassan be fognak telni.
    Ezért szeretnélek megkérni Benneteket, hogy mai naptól a Scrapbook.hu galériájába többnyire személyes élményeket feldolgozó alkotásokat szíveskedjetek feltölteni.
    A legtöbben itt az előbbiekre törekszünk, s ez egybe is cseng azzal a céllal, amiért ezt az oldalt és magát az ingyenes galériát is létrehoztuk számotokra. Nem akarlak megbántani benneteket, és nagyra értékelem mindazt a technikai tudást és lelkesedést, amellyel oldalaitokat összeállítjátok, mindazonáltal ezt a kérést sajnos már többen megfogalmazták és juttatták el nekem, ezért én vállaltam fel, ezt a hálátlan szerepet hogy jelzem felétek.

    Remélem megértitek, és nem bántódtok meg. Nagyon sajnálnám.

    Szeretettel:
    Gigi

  • Kisnyul írta...

    A véleményem Hékás blogjában már megírtam délelött. Állítom, hogy a Ti stílusotokhoz kellenek ezek a profi, művészi fotók. Nem értek egyet a scrapes oldal döntésével.

    Tárhely ügyéhez nem értek, de talán megoldás lehetett volna, ha megkérnek benneteket, hogy töröljétek a régebbi oldalakat.

    Mindenesetre én a blogodat eddig is rendszeresen olvastam, követtem. ezután is ezt fogom tenni.

  • eralilla írta...

    Anikó!
    Kicsit megkésve kívánok Neked boldog névnapot! S bár a privi, amiről itt írsz valóban nem lehetett kellemes ajándék számodra, de talán az mégis az, hogy vagyunk jó páran, akik szívesen nézegetjük az oldalaidat. Bármilyen fotót használsz is hozzá.
    Személy szerint én csodálója vagyok az alkotásaidnak, bár a kommentjeim bizony elmaradnak sokszor.
    Ne add fel, a blogodra jövünk továbbra is. (Krissztől pedig szerintem igazán jó ötlet a Cewew galériája.)
    Szóval kívánok Neked töretlen lendületet és további örömteli alkotást. S persze minden szépet és jót!

  • Judit írta...

    Miért????? Miért kell ezt csinálni? Úgy érzem ez az egész levél érint például engem is. És ígérem ha megfőztem reagálok. Most számolok. Egy ping pongos .

  • szrjudit írta...

    Van véleményem, a blogomon le is írtam. Bánt ez az egész, és sajnálom, én továbbra is követem majd a munkáidat, úgy, ahogy eddig.

  • Bernadett {geergos} írta...

    Szia! Én is csatlakozom az előttem lévőkhöz,sajnos a magyar SB nem igazán értékelik az igazi művészetet mert amit ti csináltok az már az:D
    De hál istennek vannak még magyar galériák hol ezek a fotók nem akadály.Én is szívesen nézem az alkotásaidat:D

  • Bogi írta...

    Na ne már! Ezt most teljesen komolyan gondolod?
    Én mindkettőtöket nagyon szeretlek, és sajnálnám, ha nem értenétek meg egymást. Mert szerintem elbeszéltek egymás mellett.
    A magam részéről annak a híve lennék, hogy beszéljétek meg privát úton. A nem válaszolás, és nyilvános megbántódás nagyon rossz dolgokat szül!!! És csak egyre rosszabb lesz. Hidd el nekem, mint saját bőrén tapasztalt embernek. Én csúnyán megbántam, amikor nem bírtam parancsolni az érzelmeimnek hasonló helyzetben. Mindkettőtöknek (és mindnyájunknak) az lenne a legjobb és legmegnyugtatóbb, ha "leülnétek" megbeszélni ezt a kellemetlen helyzetet. Biztos, hogy van megoldás. Gigi nem bántani akart, ha esetleg úgy is sikerült. Csak ahogy látom, hiába magyarázza, nem hallgatja meg senki. :( Sajnálom az egészet.

    Ölel: Bogi (a békepárti)

  • Eszter(beszteri) írta...

    Most jutottam el ide, hogy reagáljak. Az sb-fórumon nagyjából már leírtam a véleményem. Szerintem Gigi nagyon diplomatikus levelet írt, ugyanakkor megértem azt is, hogy te miért érzed így magad. És meg tudom érteni a döntésed is, ha nem töltesz fel a galériába többet, de más galériákban úgyis találkozunk majd. Mert én is figyelemmel fogom kísérni, hogy merre haladsz. Készítsd továbbra is az igényes oldalaidat, és oszd meg olyan galériákban, ahol szívesen fogadják ezt is. :)